EmPower

Guide: Bliv set og husket

0

Er du iværksætter, og vil du gerne promovere din virksomhed? Synes du, det bliver kedeligt med de samme flyers, skilte og Facebook-reklamer om og om igen? Så læs med her, og få inspiration til alternative måder at promovere din virksomhed på!

Udlever anderledes visitkort

Man kan ikke komme uden om, at visitkort er et virkelig vigtigt redskab i promoveringen af sin virksomhed. Med et visitkort har kunden nemlig nøgleordene om din virksomhed samt dine kontaktinformationer lige ved hånden, når han eller hun får brug for dit produkt. Der er dog ingen grund til, at det skal være et kedeligt, hvidt visitkort, som blot bliver væk i mængden!

Hvad med at lege lidt med farver, former og fonte? Uanset hvilken virksomhed du har, skal du naturligvis fremstå professionel, så det skal bestemt ikke risikere at gå helt op i hat og briller. Dog giver du ved at lave et bare lidt utraditionelt visitkort et mere holdbart indtryk fra starten, og de potentieller kunder vil kunne huske dig i længere tid.

Desuden er det nemmere for kunden at finde dit visitkort i tasken eller pungen, hvis det skiller sig lidt ud fra mængden! Du kan også forsøge at lave en lille ”teaser” på visitkortet, som opfordrer kunden til at besøge din hjemmeside, fordi du har pirret deres nysgerrighed. Der er masser af muligheder, og med et personligt og anderledes visitkort gør du uden tvivl et større indtryk på de potentielle kunder!

Mød kunderne i stedet for at gemme dig bag en skærm

At reklamere på platforme som Facebook er i de seneste år blevet mere og mere populært, og det er da også effektivt! Det virker imidlertid også rigtig godt faktisk at møde sine kunder face to face og have en dialog med dem. Ved at møde de potentielle kunder personligt, har kunderne nemlig mulighed for at stille spørgsmål til din virksomhed, og du kan dermed overbevise dem om at købe dit produkt.

Udover at du måske kan være så heldig at sælge dit produkt, er det også virkelig smart at finde frem til, hvorfor nogle potentielle kunder vælger ikke at købe dit produkt, og det kan du netop også gøre ved at møde markedet. Hvis du snakker med mennesker, som ikke umiddelbart er interesserede, kan du finde ud af, hvad ved dit produkt eller din virksomhed der skal arbejdes på for at få endnu flere kunder, og du kan dermed overbevise flere næste gang, du er på virksomhedsmesse eller har en stand på det lokale torv.

Efterlad et godt indtryk

Udover at det er en god idé at have personlige visitkort og flyers om din virksomhed, kan det også være smart at have små strøgaver, som potentielle kunder kan tage med hjem fra messen, eller hvor de nu måtte møde dig og din virksomhed. En god og smagfuld strøgave kan for eksempel være reklameslik. Ved at få produceret personligt slik efterlader du et længerevarende indtryk hos de mulige kunder, og de bliver mindet om din virksomhed, hver gang de tager en lækker bid.

Du kan for eksempel få fremstillet slik med logo, hvorved personen måske ubevidst får lagret dit logo i hukommelsen og dermed hurtigere kommer i tanke om netop din virksomhed næste gang, der er brug for et produkt som dit. Der kan laves massevis af forskellige former for logoslik, så du kan uden tvivl få fremstillet en fin strøgave, som passer til netop din virksomheds profil, og som kunderne vil glæde sig over længe efter mødet. Hvis du er interesseret i personligt og anderledes firmaslik, kan du læse mere her.

Leave A Reply

Your email address will not be published.