EmPower

Lok kunderne til med udsalgspriser – men ikke for ofte

0

Et udsalg kan være en god anledning til at få kunder lokket til butikken. Samtidig bliver massevis af varer solgt, så der kan blive plads til nogle nye. Dette er også grunden til, at mange virksomheder og forretninger vælger flere gange om året at køre med store udsalgsrunder og gode tilbud. Herunder kan du som virksomhedsejer læse om, hvorfor udsalg kan være en god idé for din forretning – men også om, hvilke ulemper der kan følge, hvis du alt for ofte holder udsalg.

Udsalg lokker kunder til og kan øge virksomhedens salg

De fleste forbrugere kender sikkert til, at de shopper mere, når der er udsalg – og det mærker virksomhederne også. Når der er penge at spare, frister det mange kunder til at gøre et køb, de ellers ikke ville have gjort. Selvom du som ejer af en virksomhed sælger forretningens varer billigere, kan du sagtens tjene gode penge på dem – især hvis udsalget betyder, at kunderne køber langt mere, end de plejer. Hvis du gerne vil gøre opmærksom på et udsalg i jeres forretning, kan du med fordel vælge at købe udsalgskilte fra Brondsholm. Med udsalgskilte signalerer du til forbipasserende, at de i din butik kan finde et godt tilbud og derved spare gode penge.

Under et udsalg får du også solgt ud af nogle af de varer, som måske har taget en masse plads i butikken den seneste tid. De varer, der kommer på udsalg, er selvsagt dem, der ikke før er blevet solgt. Har en bestemt vare været meget populær en sæson, er det altså ikke så sandsynligt, at denne ender på tilbud. Som virksomhedsejer kan et udsalg altså medvirke til, at du får solgt en masse varer, som du ellers ville have svært ved at komme af med. De solgte varer giver efterfølgende plads til det nye, kommende sortiment, hvilket også er grunden til, at de fleste virksomheder vælger at køre udsalgsrunder de gange på året, hvor en gammel sæson slutter, og et nyt sortiment står for døren.

For mange tilbud kan have en bagside

Måske skulle man tro, at kunne virksomheden bare køre med gode tilbud året rundt, så ville kunderne konstant strømme til. Sådan er det imidlertid sjældent. En vigtig del af et tilbud er netop, at man skal slå til inden for en relativt kort periode. Præmissen er, at tilbuddet på et tidspunkt udløber, og varen derefter skal købes til normalpris. Hvis der konstant er udsalg alle vegne, kan kunderne hurtigt få en forventning til, at varerne skal være sat ned, for at de vil bruge penge på dem. Det er ikke hensigtsmæssigt for jeres virksomhed. Tilbuddene skal derfor helst beholde deres status som noget særligt og ekstraordinært, der er begrænset til en kort periode.

I forlængelse heraf kan konstante tilbud også være med til at udvande virksomhedens normalpriser, hvilket ikke er godt for driften. I skal som virksomhed gerne kunne sælge de allerfleste af jeres produkter til normalpris for at skabe den ønskede værdi i firmaet. Kun begrænsede produkter bør sælges til en lavere pris, end de som udgangspunkt er fastsat til, og derfor er det altså ikke smart at opbygge en forventning hos jeres kunder om, at de altid finder massevis af nedsatte varer hos jer. Et godt råd er derfor at give den gas med suveræne tilbud, når I endelig holder udsalg, og ellers bibeholde de normale priser resten af tiden.

Leave A Reply

Your email address will not be published.