EmPower

Tre gode råd om marketing

0

Dette indhold er sponsoreret 

Det kan være svært for en ny virksomhed at vokse, hvis ikke den har en klar marketingsstrategi, som kan eksekveres og evalueres på. Marketing får en virksomhed til at vokse og det kan ses på bundlinjen. De gode marketingskampagner skaber brands og får kunder i hos. Nedenfor vil artiklen komme med tre råd til marketingsstrategien, som kan bruges i både nystartede, men også etablerede virksomheder. 

Marketingskampagner kan være dyre, og derfor kan det blive nødvendigt at låne penge, og det kan gøres på Tempest.dk, som har gode renter og er finansieret af flere store banker. 

Kend din målgruppe 

Det allerførste råd til enhver, som ønsker at sætte en succesfuld marketingsstrategi op er at kende sin virksomheds målgruppe – hvem henvender man sig til og hvordan gør man det bedst? Det siger måske sig selv, men unge mennesker responderer på noget andet end ældre mennesker, på samme måde som kvinder bliver fanget af en ting og mænd noget andet. Det gælder om at vide hvem man henvender sig til, da man på den måde bedst muligt kan fange sit publikum og derved engagere dem bedre. 

Engagement er nøgleordet. Desto mere man kan få målgruppen til at engagere sig i virksomhedens brand desto bedre. Det er derfor Nike er et af de bedste brands i verden – de engagere alle på tværs af kloden. 

Platformen er alfa omega 

Du kender din målgruppe. Nu gælder det om at finde ud af hvor man rammer dem bedst. Det siger sig selv at forskellige demografier ser forskellige ting på forskellige platforme. Instagram er groft sagt for de unge, Facebook for de ældre og Twitter for de akademiske. Radiospots rammer gerne en demografi på 30-60 årige og TV har muligheden alt efter hvilket program reklamen sender ud fra muligheden for at ramme alle. 

Hvis marketingskampagnen ikke bliver præsenteret på den rigtige platform vil effekten gå tabt, og man vil ikke få nær så meget ud af den, som var den rigtigt placeret. 

Opsæt et mål og evaluer 

Det er vigtigt med kampagner at man opsætter mål for den – er det flere kunder? Er det et bedre brand? Hvad er et godt resultat for kampagnen? Det er ikke muligt at bedømme resultatet uden at vide præcist hvad man ønsker at få ud af kampagnen. Derfor er det vigtigt at opsætte nogle mål, og forsøge at evaluere på dem, så man kan blive bedre i fremtiden.

Leave A Reply

Your email address will not be published.